Samen met de directeur/eigenaar kijken naar groeikansen.

Niet door keiharde sales-acties, maar door diep intern te beginnen.

De kwaliteit van de supply chain kan veel hoger. Dat vraagt om cohesie, om medewerkers die zich met elkaar en het bedrijf verbonden voelen. Maar die gaan nog maar al te makkelijk voor een paar centen extra opeens ergens anders werken.

Maar hij is toch geen sales-man?

‘Zeker niet,’ antwoordt Kolenbrander resoluut. ‘Maar ik wil best mensen met elkaar in contact brengen als ik daar de meerwaarde van zie. Ik bemoei me dan verder niet met hun onderhandelingen, dat kunnen ze zelf veel beter.’

Om dat te veranderen, zal het bedrijf meer structuur moeten gaan bieden, met duidelijke contracten.
Voor deze verbeterslagen viel de keuze op Henk Kolenbrander, ook vanwege zijn netwerk. Hij kan kansen aanboren.

Korte lijnen, eigen initiatief

Kolenbrander heeft een lange staat van dienst bij multinationals. Past hij wel bij het MKB? Hij legt uit: ‘Een directeur/eigenaar is natuurlijk een echte ondernemer. Samen met hem zo’n klus doen, dan heb je het over extreem korte lijnen, alle ruimte voor eigen initiatief… heerlijk!

Als het voor mijn klant relevant is dat ik er aanpalende taken bij doe, en ik heb de kennis en ervaring daarvoor in huis, dan zal ik die taken voor ze oppakken. Dat vind ik niet meer dan logisch.’

Groei realiseren voor klein bedrijf in sneltransport
Klant: Rodimi Trading BV, Nederlands bedrijf in snel transport.